Elin tipsar.

Tips dags!
Eftersom de är många om undrar hur jag orkar hålla på att fixa med min hy och mitt hår så mycket och jag gör egentligen ingenting typ så tänkte jag ge lite tips om allt jag använder :).

Vi börjar me håret
Ja jag gör inge mycket alls, men jag måste faktiskt lägga mer tid till håret nu än när jag hade långt hår. För er som tror det är skönare med kort hår så är det inte det haha ifall inte om man har super tjockt hår som mig. Då blir det bara som en fyrkant och fult. Men jag kan ju egentligen ha mina riktiga lockar men det blir så jobbit för då måste jag he i massa rodukter och det orkar jag aldrig. Så jag börjar med att tvätta det med Lóreal vitamino color (nr 2)
Eller disp deep repar nr (nr 8).
 Sen har jag alltid inpakning eller balsam det blir mycket mjukare och känns bättre till inpakningen har jag juste nu ett från Lóreal (nr 4 )men brukar använda disp med men det är slut nu.
 Sen mitt balsam tog faktiskt slut förra duchen, haha  men där kör jag på disp ni kanske märker att jag har mina 2 favoriter x).
Föresten är det alltid bra att ha balsamet eller inpakningen i ett litet tag innan ni her ut det :). Och om du har tid och vill lyxa till det extra så kan man hoppa in i bastun med inpakningen resultatet är otroligt :D det är då om man har bastu såklart. Vilket inte jag har :(.
Sen när jag har tvättat klart håret så her jag i litelite straightener från disp ( nr 5). Det är bra för dom som hårfönar håret och plattar eller lockar det. Sen ger det glans med. Och det ska i när håret är handdukstorkat.
Om jag ska bort på ne specielt eller vill bara fixa mig lite extra så her jag i disp drops (nr 6). Det luktar super och ger håret glans och håret blir mjukt.
Efter det så fönar jag håret med en stor borste. Och för det mästa plattar jag det efter. Och sen sen sprutar jag i glans spray från disp (nr 7 ).
Klart!.
Okej det låter super mycket men det är faktiskt inte det. Och det blev ganska myckat disp haha jag bjuder på lite smygreklam x).

Och föresten om jag vill ha mina naturliga lockar så her jag i lite hårspray  fån disp det med (nr 1)
och lite glans wax (nr 3) för att lockarna ska hålla sin form och inte se gammla och tråkiga ut.


Kommentarer
Postat av: Tobias

det har du nog rätt i :D

2009-01-25 @ 21:00:04
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0